Ik liep vrijdag over het park op zoek naar de persoon die me een doos vlaggen zou kunnen geven. Een park in opbouw. Contouren zichtbaar maar nog altijd moeilijk voorstelbaar. Er staat een brug waar de sponsorarea moet gaan staan en ik kan me er geen voorstelling bij maken. Maandag liep ik weer door het park en nu kwamen er steeds meer elementen naar boven. Het grote podium, nu iets kleiner en gedraaid, de grote tent en het vrijwilligersgebied. Vandaag loop ik er weer overheen. Net als gisteren zie ik bekenden die aan het bouwen of aan het regelen zijn en ik groet of zwaai. Weet weer de persoon te vinden die ik moet hebben en die me aan een volgende doos vlaggen kan helpen. Er wapperen er al een boel in de straten van Venlo, de nieuwe paarse maar ook nog veel van de lichtere vlaggen van eerdere edities. Het komt er aan. Een groot feest en de weergoden lijken het feest dit jaar weer goedgezind. Vanaf woensdag staan we zelf ook in het park. Niet met de winkel maar als vriend, als sponsor als parkaholic. We gaan de concerten meemaken, de vrienden spreken en genieten van dat alles. Ons huis wordt nu en dan verblijfplaats voor studievrienden die van ver komen en ook het park gevonden hebben of gaan vinden. Ze zijn welkom. De stukjes stoppen ook even tijdens het park. Volgende week starten ze weer op. We hebben mooie dagen voor de boeg. We zien ons in het park!

Plaats een reactie